My Teaching XP‎ > ‎

מציאות מדומה, ניהול עולמות וירטואליים, תיכנות עם אווטאר סקנדלייף Virtual Reality

Shenkar SWATteam_002

קורס מבוא למציאות מדומה @ שנקר ביה"ס הגבוה להנדסה ועיצוב | מרצה: ד"ר חנן גזית

טכנולוגיות מציאות מדומה מרחיבות ומעצימות את היכולת האנושית לפעול בתחומי החיים השונים. תעשיית יישומי מציאות מדומה מגוונת וכוללת עולמות וירטואליים תלת מימד בהם פועלים עם אווטאר, אתרי אינטרנט תלת מימד, עולמות משחקים חברתיים, משחקי אינטראקטיב המשלבים אפליקציות מציאות מועצמת מבוססת מקום Agumented Reality ועוד. חברות גדולות דוגמת י.ב.מ, זנגה, פייסבוק וגוגל משתמשות בטכנולוגיות אלו לעסקים, הדרכה, שיווק וקידום מותגים. מטרת הקורס: המשתתפים יכירו את מושגי היסוד של טכנולוגיות מציאות מדומה, יתנסו בסביבות מציאות מדומה מגוונות, יתנסו בתיכנות ועיצוב מוצר או שירות המבוסס טכנולוגיות מציאות מדומה [ברמת דמו]. 

קורס ניהול בעולם וירטואלי @ שנקר ביה"ס הגבוה להנדסה ועיצוב | מרצה: ד"ר חנן גזית

טכנולוגיות וסביבות מציאות מדומה משמשות עסקים, ארגונים וחברות לצרכי שיווק ומכירות, אימון והדרכת עובדים ולקוחות. חברות מובילות כמו יבמ, דל ומיקרוסופט וגם מובילי אופנה ותרבות כמו לידיי גאגא משתמשים בטכנולוגיות אלה כדי למסד ולחזק את הקשר עם לקוחות ולהגביר את החשיפה למותג. תעשיה זו מגלגלת ביליוני דולארים משלבת בין טכנולוגיות מציאות מדומה Virtual Reality, אינטרנט תלת מימד, Web 2.0, רשתות חברתיות, משחקי מחשב ומציאות מועצמת מבוססת מיקום Augmented Reality. המשתתפים בקורס יערכו הכרות עם מושגי יסוד ויכולות פעולה בתעשייה זו. נכיר טכנולוגיות מציאות מדומה, מציאות מועצמת מבוססת מיקום, עולמות וירטואליים תלת מימד. הסטודנטים יתנסו באופן מעשי בניהול, פיתוח ועיצוב מוצר וירטואלי משלב הרעיון, סקר השוק, תכנון המוצר, בנייתו ושיווקו ללקוחות פוטנציאליים. 


Virtual Reality introduction, Virtual Worlds Management, Second Life Avatar Learning

See below seven selected students final projects developed at the Software Engineering department's Virtual Reality Lab @ Shenkar College of Engineering and Design. 

Academic supervision & avatar mentoring: Dr. Hanan Gazit (aka Vrider Dancer)

3D Hanukkah design Students Competition: Engage, Create, Interact, Learn!

3D Anatompoly Educational game  

The project uses Second Life to design and program a game for the leaning of basic anatomy with avatars. Interactive objects and score board were scripted and programmed using Linden Script Lang. Project by Ido L., and Odinzov, T

The Amazing Sewer Race

Make out the most out of Second Life's 3D environment. Students programmed and script using LSL Creating multi user interactive and fun race with avatars. Project by Nofar S., and Yoni, B. 

Fire Indoors Avatar !

Fire indoors Secondlife proj

Fire Indoors simulation by Shacham & Ido aim is to prepare people to take better decisions under dangerous fire situations in their home settings. Using the 3D virtual world Second Life medium demo include pre-planed unexpected scenarios  and real-time feedback for the trainee avatars, adults and teens.

 Tandem Community Riding Avatar

Tandem group avatar Riding

The Tandem Community Riding project by Adam, Roy & Evyatar utilizes Second Life as a medium for sharing experiences in an engaging way in 3D Virtual World. It empowers the sense of group membership and interpersonal avatar interactions. This is an on-the-shelf virtual product that can be used for privet or for business proposes.

WipeOut Avatar

WipeOut Avatar project by Slavik, Elad & Alon aim to bring into the virtual world of Second Life the successful Reality T.V show Wipeout. The project concept and demos the Red Balls obstacle course which one can take using his avatar and with his avatar friends together. Brining this amusing obstacle course into Second Life for all avatars to enjoy, got major SLS programming challenge and have a real business potential.

The Virtual-Real  QR code T-shirt app  

QR bar codes technology is getting the attention of advertisers because of the wide range of possibilities in games, interactive ads and business cards no name a few.  This project by Tal & Yaniv demonstrate a new cross platform concept which allows Second Life avatars to design their own QR code T-shirts using a mobile iPhone application without leaving the 3D world and to order and receive their own T-shirts design to their real world home by snail mail.

Virtual Jewish Huppa and Kiddushin

The Virtual Huppa and Kiddushin project by Roye provides all avatars in 3D virtual world of Second Life to explore and experience the Jewish wedding ceremony tradition. The hupa unique service include a mentoring meeting with an Avatar Rabbi, walkthrough a nice wedding garden which include a 3D design Huppa, Ktubah and relevant Jewish traditional wedding instruments.




2011 © Hanan Gazit, PhD.  All Rights Reserved.      
Comments